reklama

Ket šeci, aj já si zaspomínám

V živote to nevie nik, či si kráľ, či mučeník? V srdci nosíš jedno – druhé, chceš len „málo“ – šťastie púhe.  Ďakujem za pekné slová, celý svet som do nich schoval...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako vieme, doba svedčí,

skončil čas ten, rudých rečí.

V móde modrá s fialovou,

aj s elitou, hordou novou.

Ťažko z hrdla, reč sa prieči,

hlas je redší, no tie reči

obživli a vrátili sa,

ale teraz, rudá farba je tu zasa.

Nečudo, keď z kotolní a vrátnic čudo

maľovalo licho, nie na sudo.

A „svetoznámy dramatik“,

vedel všetko ako nik...

Vo funkciách mnohé riešil,

konvertita, disident, či bratia Česi.

Dnes už chápem, dnes už viem,

politika hnusný blen.

Na politikov v alkohole,

trebalo by „v ruce hole“.

Autority vybrali iní mocní vazali,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

zdá sa, že to riadne zbabrali.

Hnilý zemiak v guláši,

nadšenie sa vypráši.

 Obštrukcie do ÚNIE,

kam ten tovar, odkiaľ plynie?

Kto tu ráta tučné zisky,

kto si mastí vrecká, pysky?

Nič to za to, nevadí,

Slovák si vždy poradí.

Česi dali štátu pá,

delili sme, veľká hra.

Hovorte si čo len chcete,

behať voľný po tom svete,

koľko chcete si môžete.

S jednou malou výhradou,

nemať problém s úhradou.

Na tej vlne, v tomto vetre,

podnikateľ v starom svetre.

Za socíku gazdov málo,

všetko naše, tak sa stalo.

V spoločnosti prišla zmena,

prišli prachy, prišli léna.

Kariéra o život,

"som najlepší, som pivot".

Napríklad a mnohokrát,

plýtval roboš, byrokrat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti rástli bezo mňa,

moja kešeň bezodná.

Stával som sa novou triedou,

v duši, v srdci s hriešnou biedou...

Budú statky, rezne, kura, 

budú autá, eurá, hurá!

Chvíľku sme sa zahrali,

na bohatých chabrali,

v džungli bahna babrali,

až sme všetko zbabrali.

Zákony sa stále menia,

nestála je každá zmena.

Ťažko vyhrať karty, žolík...

Kto má asi, kto má balík?

Podvodník, čo zákon smolil,

politik, čo si ho volil?

V istej chvíli z akej hlavy,

z mozgu, čo oblbol sveta davy.

Američan dal ti kredit,

nemal si mu, nemal veriť.

Plrežili sme hustú krízu,

lepšie v telke ísť do kvízu.

Chce to asi mága trik

každý druhý „zbohatlík“

zadlžený ako nik,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nervy v kýbli, v očiach tik.

Osud tento, ako z kníh,

oblápal ma, nemravník.

Čudné plány Pán Boh strestal,

prekazil mi pánske pestvá,

dohrali sme zo dve dejstvá,

zmizli pózy, zmizli gestá.

Peniaze, čo Boh mi dal,

ako s nimi naložím,

 veľmi tíško zas mi vzal,

či sa nevzdám, položím?

(Riadne tomu pomohlo

bol som veľké nemehlo.)

Zabudnuté hodnoty,

pre premiéru roboty,

ťažia moje svedomie,

bolo správne, abo nie?

Osud dal mi slušnú ranu,

pokúšam sa o záchranu,

snáď dožijem druhej šance

a zas budú plné rance.

A keď nie, nevadí,

v nebi sa to zahladí.

dedo Pejo

Štefan Vidlár

Štefan Vidlár

Bloger 
  • Počet článkov:  1 099
  •  | 
  • Páči sa:  2 426x

Emeritňí Doc. Ing. Štefan Vidlár, CSc. alias dedo Pejo, rodák z Holíča ze severňího Záhorá (70, 176, 120, 630 – vjěk, výška, váha, dúchodek v euro), odejdúc na penziju z Prešporku žit na Záhorí tentokrát s ozajstnýma zvírencama, aby mu čekáňí na pravdu Boží lachší ubíhalo, insitňe píše a veršuje vážňe aj ze srandú s chybama v zmuchlanej Záhoráčťině a ňekedy aj po slovensky. Politická satira mu neňi cuzí. (Sem tam pridá aj fotku.) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu