reklama

Drevené prelúdium

Šliapem cestu kľukato, na slepo aj okato. Kto z Vás dušu poteší, v sade, v kvete, v oreší? Prosím o pár sloviek, o pár viet, od priateľov aj od milých tiet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám priateľa rezbára Juraja. Človeka hlboko morálneho, pevných charakterových a osobnostných čŕt, otca šťastnej početnej rodiny. Návšteva u neho pre mňa vždy znamená obohatenie mojej zranenej dušičky, povzbudenie, očistenie, pokoj a mier. Diskusia sa často vedie kunchistorickými vodami, v ktorý ja plávam ako sekera bez topora. O to pre mňa zaujímavejšie.

 Som pocteným legálnym vlastníkom niektorých jeho diel.

Ako prvé dielo uvediem Ježiša na kríži. Iba pre zaujímavosť, kríž je vyrobený z dreva, ktorý Jurajovi daroval jeho dobrý priateľ, už nebohý básnik, majster Milan Rúfus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
INRI
INRI 

K pýche nášho gazdovstva patrí skulptúra v „životnej“ veľkosti vodníka Dobráka. Dobráka preto, že on rozpoltená osobnosť, rieši, či dušičku z hrnčeka vypustiť alebo nie. Vyzerá to tak, že napokon sa rozhodol správne.

Obrázok blogu
(zdroj: dedo Pejo)

A do tretice chcem opísať cyklus, ktorého spoluideovým autorom som sám. Ročné obdobia v živote ženy, v ktorom materstvo hrá asi najdôležitejšiu úlohu jej života. Jar - dievčatko sa hrá s bábikou, materstvo cíti podvedome. Leto - ruža som ja ruža, panna mentálne dospievajúca v ženu. Jeseň - z bohatstva plodu života sa treba radovať a napokon zima - starenka v pokoji bez smútku odchádza za slnkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
oslava ženy
oslava ženy 

Nuž čo, hold ženám (rezbárovi a aj jeho drevu), ktoré do našich domovov a sŕdc prinášajú život, krásu, teplo...

dedo Pejo

Štefan Vidlár

Štefan Vidlár

Bloger 
  • Počet článkov:  1 099
  •  | 
  • Páči sa:  2 426x

Emeritňí Doc. Ing. Štefan Vidlár, CSc. alias dedo Pejo, rodák z Holíča ze severňího Záhorá (70, 176, 120, 630 – vjěk, výška, váha, dúchodek v euro), odejdúc na penziju z Prešporku žit na Záhorí tentokrát s ozajstnýma zvírencama, aby mu čekáňí na pravdu Boží lachší ubíhalo, insitňe píše a veršuje vážňe aj ze srandú s chybama v zmuchlanej Záhoráčťině a ňekedy aj po slovensky. Politická satira mu neňi cuzí. (Sem tam pridá aj fotku.) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu